دین و زندگی کنکور

همان طور که می دانید دین و زندگی سومین درس از دفترچه آزمون کنکور سراسری است و مانند بقیه درسهای عمومی دارای ۲۵ سوال می باشد. درس دینی ضریب ۳ را به خود اختصاص داده است که این نشان دهنده اهمیت دینی در بین دروس عمومی است.

در طی سال های اخیر با بررسی سوالات می توانیم به این نتیجه برسیم که دیگر سوالاتی که کاملا جنبه حفظی داشته اند درصد زیادی از سوالات آزمون کنکور را تشکیل نمی دهند بلکه سوالات مفهومی و گاهی ترکیبی جایگزین این سوالات شده است.

ابتدا می خواهم از تجربه خودم در درس دین و زندگی برایتان بگویم؛من کمترین زمان را در طول سال و قبل از دوران جمع بندی صرف این درس می کردم و معمولا هم درصد ایده آلی در این درس کسب نمی کردم اما روز کنکور درس عربی بالا ترین درصد من در بین تمام دروس بود که در ادامه سعی می کنم راهکار های موثر را خدمتتان ارائه بدهم.

ابتدا در مورد این درس باید بگویم که مهم ترین منبع کتاب است و کتاب و کتاب!

در درس دین و زندگی بهتر است بیشترین وقت دانش آموز صرف تسلط بر روی جملات و مفاهیم کتاب شود و پس از آن در اولویت دوم تست زدن جهت تثبیت بیشتر؛پیشنهاد من این است که این نسبت ۳:۱ باشد یعنی ۷۵٪ زمان صرف خواندن مطالب خود کتاب شود.

 

ادامه مطلب:https://medphil.ir/how-to-answer-a-religious-lesson-in-less-than-ten-minutes/